19.02.2009

Religion/Forelskelse


Når jeg ikke er forelsket er jeg religiøs. Jeg prøver å finne en menighet til troen min. Søker i kirker og bedehus. Forrige uke var jeg på Sion og i Metodistkirken. Begge menighetene hilset meg velkommen med åpne armer, som de alltid gjør. Det var bare ikke riktig. De sier at de er "så herlig å være kristen", som om de ikke tror på det selv en gang. De roper det høyt ut for å virke troverdige. Men stemmene er enten altfor insisterende og høyfrekvente eller for bullrende og gammeltestamentige. Tenkte jeg skulle bevege meg bort fra protestantismen. Jeg kan ikke tenke meg å konvertere riktig ennå men jeg planla å prøve ut katolisismen. Men dette her var forrige uke. I helgen traff jeg en man som sa at gummistøvlene mine var stygge men det hindret meg ikke fra å falle hodestups for ham.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar