12.01.2010

Gäst: Ada Lovelace


En gång satt jag och tittade på en dataskärm i åtta timmar, försökte stirra ut den. Jag blev yr, illamående, domnade bort i hela kroppen men började knappt blöda ur ögonen. En annan gång försökte jag använda datorn som skrivmaskin men gick vilse i internätet. Bland tyrolsk folkmusik och intervjuer med korkade medborgare av olika länder. Som inte visste vad presidenten i Tchad heter. Det är väl ett land i Australien? Men dom vet att al-Qaidas ledare heter Yassir Arafat och har sitt högkvarter i Israel, för det vet ju alla! Kan den som går och klampar bakom min rygg sluta med det? Ja, iallafall, mitt datormotstånd kan verka lite märkligt med tanke på att jag bär skulden för det system som ligger til grund för att datorer överhuvudtaget har kunnat utvecklas. Eh, ja-a! Tadaaa! Vilka imbiciller.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar